Dienstag, 8. Dezember 2009

Annának(de nemcsak:)


Anna kérdezte hogy szoktem e német stilusra karácsony elött kekszet sütni...igen!és valójában ha dobozba tartod megpuhul.2 receptet irok le amit én szoktam sütni.Az idén még csak ezt sikerült megsütnöm:

200g liszt

100g cukor

1 EK vaniliacukor

1 késhegynyi sütöpor

125g vaj

1 tojás

lekvár(vagy keményebb íz)

Lisztet,cukrot,vaniliacukrot,sütöport és a vajat kis darabokba és a tojást egy sima masszává öszegyurjuk.Kb. 1 óránit a hütöbe tesszük.Vékonyra kinyujtjuk,és kiszagatjuk külömbözö formákba(lehet csak kereket is csinálni),a masza felének a közepébe kis lyukat szagatunk.Miután kihült lekvárral megkenjük és egy lyukas felet rá teszünk:)!80 foknál,10 percig sütjük.Jó étvágyat!(A képen látható milyet csináltam én az idén)

Még egy recept

VAJAS KEKSZ

500g liszt

250g cukor

2 EK vaniliacukor

egy csipetnyi só

300g vaj

2 tojás

tojás sárgája (kenni)

szines cukor,mandula stb.

A lisztet,cukrot,vaniliacukrot,sót,vajat kis kockákba,tojást összegyurjuk és hütöbe teszük(kb 1 órányit).1/2 cm kinyujtjuk és külömbözö formágat szagatunk.Tojás sárgával bekenjük és szines cukrot,mandulát,csokit szórunk(teszünk )rá.180 foknál 10 percig sütjük.Jó étvágyat!Nagyon finom!

7 Kommentare:

Anna hat gesagt…

Kedves vagy, nagyon szepen koszonom! Puszi

Maresz hat gesagt…

De jól néz ki ez a keksz:).

marika hat gesagt…

nagyon szivesen Anna!:)
És méghozzá finom is Maresz:)

Sanyi hat gesagt…

Hát Énis éppen ebbe a hónapba vagyok és még kivánós is,Szeretnék abból a finom sűtiböl enni is.Köszönyűk a receptet.

marika hat gesagt…

igen,igen te lennél a soros most itt lenni nálunk:))Szivesen megkinálnálak!

Betti hat gesagt…

Ebbe a másodikba nem kell sütőpor vagy egyéb?

marika hat gesagt…

nem kell Betti!