Freitag, 3. April 2009

Mozgósitás

Turmezei Erzsébet verse
Fussatos,rémülettöl holtrameredt

örizök,fussatok a föpapokhoz!

Dadogjátok el nekik fogvacogva

mi történt!Talán lesz elég aranyuk

megvásárolni a nyelvetek,

hogy a húsvéti hír tovább ne fusson.

Vagy az örömhír szélsebes futását

senki se képes megállitani?!

Már Magdaléna fut a szürkületben

vak rémülettel az apostolokhoz:

"Üres a sír!Elvitték az Urat!"

Aztán ök futnak kifuladva versenyt

hogy lássanak elavult lepleket

az üres sírben,mint néma tanukat,

és ébredezö hittel higyjenek.

Magdaléna találkozik vele,

átszegzett lába elé borul,

s futnaka rábizott szent üzenettel,

s futnak,feledve gyászt,keneteket,

futnak az örömmmondó aszonyok.

S az estében Jeruzsálem felé

fut boldogan az Emmausi kettö.

Szent mozgósitás:századokon és

ezredeken át futni a jí hírrel-

Krisztus gyözött!Krisztus feltámadott!

Fussak én is?Hova Uram,kihez?

Kihez büneiben vagy bánatában?

Kihez könnyeiben vagy közönyében?

Kinek hírdessem hogy élsz,hogy velünk vagy?

Feltámadott,diadalmas segitö!

Hogy szereteted,irgalmad,hatalmad

tegnap,ma és örökké ugyanaz!

Hiszen találkoztam én is Teveled!

Nekem is szólt mozgósitó parancsod!

Húsvéti híradó vagyok.Futok.

Keine Kommentare: