Montag, 25. Oktober 2010

Hétfö

mennyi minden belefér egy pár órába...hideg van,az ösz itt van teljes erejével,néha mintha már a hó illatát is érzem a levegöbe...de jó reggel korán kelni már 5 után 10 percel:)...és mikor mindenki alszik még meleg majdnem forró vizbe bújni....aztán finom kávét kortyolgatni...aztán lehet költeni a "bandát"...jól felöltözni,sapkával,sállal(én még nem tettem sapkát,de a fiuk igen)...aztán azon csodálkozni hogy utközben korrán reggel már 2 balesetet is láttunk,szerencsére nem a mi buszunk karambózott...aztán elmenni egy hivatalra beadni valami papirokat(hüha,a német honpolgárságra,végre rászántam magam;)...aztán mindenkinek aki ismerössel találkozok "Guten Morgent" köszönni,rámosolyogni...a szomszéd bácsinak egy "jó reggelt" (magyarul)köszönni és rákérdezni hogyis vannak(85 éves) mire ö nagy viccesen azt mondja"ha meghaltunk majd jelentkezünk;)"...aztán bevásárolni...haza jönni ...ebédet fözni...most meg rohanni a kicsi elé...aztán majd ebéd,munka....na jól van.Vagyok!
Vagyok...de mi is vagyok?ki is vagyok?...magyar,román,nemsokára német??...na jó mind a 3 nyelvet beszélem,de minek is érzem magam?néha magyarnak,néha németnek és néha románnak is...furcsa nemde és mégse vagyok egysem ezek közzül...mig Erdélyben éltem a suliba az "unguroica"(magyar) voltam,..a magyarok között(a gyülekezetbe is néhányan) az mondták hogy eléggé romános vagyok,mivel román iskolába jártam...itt Németo.ban meg mi is vagyok?ha elkezdem mesélni hogy román utlevelem van de mégis magyar vagyok nem értik miröl is beszélek...ezért egyszerüen csak vagyok.Én vagyok,mind1 hogy mi...Isten gyermeke ,vándor ezen a földön...vagyok mert Ö akarta hogy legyek...és jól van ez igy!
Szép hetet!

9 Kommentare:

iri hat gesagt…

Ezt nagyon jol osszefoglaltad

Borzási Márta hat gesagt…

Ó, de egyet érzek veled! Azt hittem régebb, hogy ennek majd vége lesz, de épp hogy nem! Amikor diák voltam Kolozsváron, ezt mindennap átéltem, megéltem: a gyülekezetben szilágysági voltam, a suliban magyar és hívő, az ifin egyetemista, az összevont ifin, amikor reformátusokkal voltunk együtt, ott baptista, amikor hazamentem, vendég otthon és a gyülekezetben, és így tovább. És a mostani helyzetemet inkább nem kezdem el. De így van jól! Isten megőris attól, hogy identitászavarunk legyen! :)
Neked is a legjobbakat kívánom itthonról! :)

Eunika hat gesagt…

Na es kepzeld el, mikor engem kerdeznek, hogy hova valosi is vagyok! :) "Van idod, mig elmagyarazom?" ;)

En mar majdnem azt hittem, hogy neked mar megvan a nemet utleveled. En is szandekozom a hollandot megszerezni, de meg nem sokat tettem erte. Remelem te hamarosan megkapod!

Gyöngyi hat gesagt…

Marika drága, együtt érzek veled :) Erdélybe bozgorok, itt románok :( , de csak a fafejüeknek, mert a kulturáltak tudják hogy mi Erdélyi magyarok vagyunk. Pont ma gondoltam hogy nekem 3 állampolgárságom van igazából: román(mert nem mondtam le róla), magyar és mennyei.Igazából ez az első és legfontosabb :)

Gyöngyi hat gesagt…

Ja, sok kitartást, mi még alkotmányt ia tanultunk, közigazgatást stb. volt igazi vizsgánk, te is megcsinálod mert képes vagy rá. Puszi.

Abigél hat gesagt…

Szia Gyöngyi!
Te az a Gyöngyi vagy akinél én aludtam mikor Hunyadon voltunk az ifivel?
És most itt éltek Mo-on?
(lánykori nevem: Szilágyi Abigail)-hátha így ismerősebb a nevem:)

Sany hat gesagt…

Hogyha valaki valaha örvendett annk, hogy vagy,Apu és Anyu a lejobban.Mig megsem születél már szerettünk,Hollőváron születtél,Magyar vagy,a töbi nemzetet csak képvtseled.Sok sikert mert lessz majd egy állandó,honpolgárságod.

Gyöngyi hat gesagt…

Szia Abigél :) ugye Marika nem baj hogy itt ismerkedünk, jó nálad, még be is ugornánk hozzád :) Én vagyok az, jól emlékszel. Szoktam olvasni a bejegyzéseidet, ill. blogodat csak nem jelentkeztem rendszeres olvasónak. Itt élünk M.o-on 10 éve, Mosonmagyaróváron.

Módi Noémi hat gesagt…

Ezzel én is így vagyok...:)